Dimarts a Newlands: habari gani i sessió de perruqueria

Dimarts 15 de gener de 2013

Avui ha sigut un dia preciós. Ens hem llevat cinc minuts jo més d’hora que ahir, esmorzaret (cafè tanzanès boníssim per cert) i pam! 20 minuts de camí i… truck! Camionet, que rapidet avui… I quin camí més xulo per anar, tot el verd, les vies del tren, l’ombra tan benvolguda dels arbres (molt karibu) i la bona recepció dels xiquets en arribar. Perfecte!

Doncs, la classe, anglès… preciosa! M’he emocionat amb el que ja saben de vocals. Idaia amb un vestit yellow però igualment elegant, Ahawa també de color moraet ben guapa ella, però llevat d’elles dues, la majoria portava la mateixa roba d’ahir.

Doncs, els hem cantat la gran cançó del Kilimanjaro que Raymond (l’holandès) i jo vam aprendre ahir a una botiga de souvenirs. I fa:

Jambo, Jambo bwana,

habari gani, nzuri sana

Wageni mwakaribishwa

Kilimanjaro

Hakuna matata!

Image

Més preciosa no pot ser. M’he emocionat i he hagut d’eixir de classe.

Els xiquets són una canya de dolcets, tenen uns ulls massa massa tendrets.

P1110268  P1110264 P1110261  P1110256 P1110254  Haawa

Hem tingut classe de swahili i de matemàtiques. Complicat però anirem fent.

Fonètica del swahili i moja mbili tatu nne a saco.

Sukaliza (escolta), soma (digues), tena (una altra vegada) simama (ja prou)

i més cosetes. És divertit ensenyar així, la imaginació de veritat que ha de treballar.

Bé, hem acabat de matí, ells han menjat durant el seu UJI time, sempre molt doctes ells,

han anat al lavabo (fa por, no hi ha aigua en el cole des de fa dos dies i… fa molta calor i hi ha molts xiquets) i hem jugat. M’han fet trenes (que bonica Anne, la xiqueta perruquera quan m’ha dit “Sit down teacher” perquè em poguera seguint fent trenes. Al final, ja en valencià li deia, Filla meua, demà més.) m’han llevat la polsera contra els mosquits, han regirat per les bosses i… han vist menjar!! S’han tornat bojos amb els cacahuets, les papes…  Molt impressionant com deien “Teacher teacher” (mwalibu) perquè els en dónes a ells una mica més.

Hem tornat cap a Moshi amb gana i molt carranquets amb la companyia de Pedro i Richard.

Image

A Richard ens l’hem deixat plorant (jo crec) i amb la botija d’aigua. Jo li deia “Meme Moshi, wewe?” i crec haver entés el nom d’un poble veí. Quina impotència no poder entendre’l per poder-lo ajudar o acompanyar-lo. Són molt adults aquests nens, és un altre món. No tenen res de bobos. Són molt observadors i es queden amb tots els detalls.

Image

P1110299

P1110301 P1110299 P1110298 P1110296 P1110294 P1110293 P1110281 P1110277 P1110269 P1110267Hem anat a Moshi, hem dinat, reunió i ara encara més reunió.

Demà a veure si em connecte ja i done notícies.

Conclusió del dia: m’encanta el trajecte per anar al cole i m’encanten els xiquets

ja els trobe a faltar i m’agradaria saber què fan ara i on viuen.

En dos dies ja els vull, són massa bonicos.

Bona nit i avui sí que hi ha mosquits.

A veure si no escolte els soldats a les 4 avui!

Deixa un comentari

