New York (City!)

Carsharing 3pm at Guy Concordia: un xic que riu en veure’ns amb la seu jaqueteta Salomon. Súper nett ens posa les maletes al lloc on normalment fica la bici, és un esportista non-stop i no té fronteres si va a la cerca de bones muntanyes per esquiar o bones ones per surfejar.

Ens esperem una mica, la capritxoseta del viatge: una nena entre Cruella de Vil i Britney Spears, però amb les cames més de la bruixeta del Wizard of Oz ( i la roba també, tot s’ha de dir, el hipsterisme arriba a extrems…). L’esperem, puja al cotxe i quan estem travessant l’île de Montréal, riem amb la broma dels passaports, típica i estúpida però amb la qual ningú no falla mai a riure i ella diu “I forgot it at home!” Ja ja. Perdem una hora anant-lo a buscar pel bulliciós Boulevard Saint Laurent i tornem a crear el ditxós pont. En 35 minuts som a la frontera. Wow, the US. Quins pallassos on drugs contracten a les seues fronteres. L’uniformat ens pregunta què fem, qui som, què pensem, on anem. New York és la resposta, i el molt graciós se’n riu de nosaltres dient que ja som a New York (state), si volem anar a la city. Doncs, clar que sí. Però ok, té raó, és la manera com ens mira i com ens ho diu. Ens agafen els passaports (per culpa de la parella d’espanyolitos que érem al cotxe) i ens fan entrar a l’oficina d’immigració. Després d’haver pagat 14 dòlars estatunidencs cadascú, hem de fer cua (la cosa té c) per pagar-ne 6 més perquè els United States of a continent dit American (perquè Amèrica són des d’Alaska fins a Ushuaia) ens donen la benvinguda fent-te sentir tan especial. 20 dòlars m’ha costat entrar i els que m’he gastat amb comissions del banc. Fills… quina cara teniu!

Bé, anyway. 6 hores de viatge més, amb súper bona companyia.

Arribem a la 86th Street amb Lexington Avenue (ara ja em sona i ho ubique!!) allà al costat de Central Park!

Wow, com mola! Ens n’anem a la casa que tenim llogada, a Bushwick (industrial si arribes amb la línia L, ben bonic amb la J). Que nou és tot mare meua! A Mont-real tot és molt més retro, vintage, com amb 4 filtres instagram/polaroid. El xic, Ronak, de l’Índia és hipersimpàtic, ens acompanya a la parada de Marcy Avenue, a Williamsburg (Illa de Brooklyn, la mateixa on som nosaltres per fer nones). Mengem something ràpid en italià Fornino a Havemeyer i cap a casa. Que bonica Nova York i que de peli! Les famílies pareixen ideals, d’anunci, els restaurants, els carrers i els edificis, oh la la. El metro és preciós, platejadet per fora com si fós una llauna de cacauets.

El resum una mica d’aquests dies va ser: Wall Street, Memorial 9/11 (ens el trobàrem per casualitat, està a la lower city, a la part “ricatxona” de la ville), Rockefeller Top of the Rock (pujàrem allà salt), Empire State, Statue of Liberty, New Museum, Greenwich Village, Soho, Brooklyn Bridge, Central Park (tot amb bici, city bike ideal: 10 dòlars i tens bici per a 24 hores. Molt barat comparat a un lloguer rudimentari que costa uns 40 dòlars -preguntàrem potser al lloc més car?-), intent d’anar a Coney Island, bars secrets de Williamburg i bar d’ostres a les 2 de la matinada, impressionant! Laurent Garnier a Nova York! Molt guai de veritat, per a repetir. No sabia que m’agradaria tant, la veritat. Bé que estiga a només 6 horetes de Mont-real!! Iuju!!

I ací están les fotos d’una pasqua ben diferent.

Rockefeller Center

Per si no sabem on som… Gràcies per orientar-nos! (Joan i jo portàvem la conya que a Nova York hi havia molts ajuntaments! :))

Estrena Orphan Black – Times Square

Empire State

ImageImage

Nou World Trade Center

Cap a Staten Island (amb el ferri que és gratis!! ens hi vam trobar catalans🙂 je je)

Greenwich VillageImage

Brooklyn BridgeImageImageImage

The New Museum

ImageImageImageImageImageImage

The High Line Park (fet a partir d’una línea de tren abandonada)