Neu, llibres, pollastre, Cuba

20 novembre 2014. El temps està loc! http://www.theweathernetwork.com/weather/canada/quebec/montreal Tampoc està tan lluny Buffalo (Buffalo Hill, ni Bill; Hill per lliurar-se de la snow a partir d’ara) http://www.bbc.com/news/world-us-canada-30124791. Ho hem vist direcció Ontàrio i Nova York a l’autovia i a mi sempre m’havia fert gràcia el nom, però si fa tan fred no aniré. Està a 6 horetes d’ací, com Toronto o Nova York, però clar, amb el pas de la frontera, compta 7 perquè si són capullos t’hi has de quedar una bona estona. Tormenta de neu al novembre (fenomen natural eh! això que ha passat no forma part de la realitat buffaliana) tot el que neva a Quebec (3 metres en total) 2 metres en dos dies i 90 cm en una nit. Impressionant.

images images (3) images (2)descarga (1)

Ara ací està nevant però no arribem a l’extrem de Buffalito, mare meua! “Déu mos guard!” Tinc una aplicació al mòbil (accuweather) que mola molt i et diu quan comença i acaba tot, és molt (com diu el seu nom) accurate😉 Ací potser ha nevat màxim 10 cm de neu. Jo ja no vaig em bici, em moc o a peu (amb el moc penjant) o en metro. Ahir vaig fer una bona quantitat de km ” à pied ” i vaig pensar moltíssim en el meu germà, l’amant de llibres, només en tinc un i és ell, li encanten els llibres! Més que jugar a bàsquet, parlar, beure o eixir de festa. Per què vaig pensar en ell? 1) és el meu germà i 2) perquè en un tram de 50m del carrer vaig veure 4 llibreries i jo entrava a totes: 1 especialitzada en llengües, una altra en viatges, una altra en fred (no, aquesta és broma) però, de veritat, molt flipant perquè dius “què passa, lligen molt o què?” tampoc és tan barat un llibre, una mitjana de 18/20 dòlars (12, 14 euros…. bueno, potser sí que és més barat que a Catalunya, no? recorde preus per 24 i així). I res, li pregunte a un xic, què vol dir això? tanta llibreria ací? I em diu que era molt més accessible últimament (entenc, de preus) però la meua conclusió, ara que ho estic contant en aquest mateix moment és que, fa molt fred i la gent es tanca a casa i fa moltes més coses així, lectura, manualitats per entretindre’s si no vols relliscar i trencar-te una cama. Ah, he estat mirant botes de neu. Oh my God, costen 200 dòlars si vols una bona sola i són impermeables!! Però em fan falta i a Joan també perquè si no t’esvares i pam, a terra! (em va passar bastantes vegades en un sol carrer el març passat) així que, a vore si trobem gangues de 2ª mà o de 1ª mà a un carrer cutre de botigues al costat de casa. És un centre comercial que es diu “Plaza Saint Hubert” i és cutre però trobes unes gangotes! A més, és tot de porxets i és un bon lloc per “aixoplugar-se” (toma ya!) si plou o neva o fa molt vent. A més, és com viatjar a Amèrica del sud o Àfrica o la Índia o la Xina, perquè està tot ple de gent d’aquests llocs parlant el seu idioma i… ostras, ahir ho pensava, una cosa que m’agrada molt del Canadà és la població. Hi ha tantíssima gent de tants llocs diferents! http://www41.statcan.gc.ca/2007/30000/ceb30000_000-eng.htm Molt molt molt interessant. És que no pots dir, “ah mira, hi ha molta gent d’Haiti” perquè hi ha també molta de Venezuela. Hi ha de tots els llocs, molt fort! De fet, quan vinga la meua família, el canvi de divises el farem en un bazar xinés on ixes guanyant cèntims i tot! Si el canvie d’euro a dòlar canandenc és 1,41, allà te’n donen 1,42. Deuen tindre alguna cosa estranya, són tota una família d’ullets rasgadets i mira, des que hem arribat ja han reformat la botiga i l’han deixada súper diferent. Amb quins diners? MMmmm molt de sobre pel mig em pareix a mi! Bueno, i el que le da la gana què? I el Torrons Dulce de la Fiscalia? oh la laaaa, la resta de fiscals no s’ha atrevit a plantar-li cara encara que no hi estagueren d’acord amb tots els punts eh? Mare meua, les llepades i els trepes com van! La comunidad de valencianos i espanyolos… BUT, Nogensmenys, ací també hi ha corrupció. Diuen que la mafia italiana porta els restaurants del carrer Saint Laurent (el que divideix la ciutat en est/oest) i també el tema de la construcció. Uiiii, el tema de la construcció ací està fatal, pareix València. Ho porten els moteros de les Harley i la mafia i mare meua, per fer una cera de 10m estan 10 mesos. Blanqueig, corrupció, amistats… Molt cutre. Quebec, de vegades, té un toc cutre (en l’humor, les bromes i els eslògans que es veuen pel carrer) i també en la gent, el que els agrada, la merda que mengen de vegades. Quan anàrem al nord, mare meua, un poble estil Riola, xicotet, en comptes de tindre el típic forn de pa bonic, la botigueta de queviures, la carnisseria etc. mostrava el típic repertori quebequés de botigues: la cafeteria/pastisseria Tim Hortons (un estil Burger King de donuts i de cafè… cafè que vénen al supermercat també, eeeecs!), Mc Donald’s clar, benzinera de torn, Canadian Tire (un estil Decathlon, mola moltíssim i és barat també!), Sears (roba/mobles per encàrrec) i Saint Hubert (un restaurant que té d’eslògan una gallina i mare meua, això sí que és hipercutre, tot de pollastre. T’envie una foto del cotxe de la companyia Saint Hubert jajajaja) This is Saint Hubert “chicken car”. Platt, cutre, fort, trista alimentació!

voiturepoulet_mini

Igual de cutre que viatjar a Cuba al febrer per fugir del fred i acabar així:


images (4)

Deixa un comentari

