Notre Dame de Froid!

Eixida de cap de setmana. 31 de gener – 1 de febrer.IMG_1230 -24 al termòmetre del cotxe… El cotxe: un dels grans protagonistes d’aquest cap de setmana, es volia fer notar. Sempre ens havia anat molt bé, però una roda punxada… i conseqüència del seu remolc, l’esbaratament d’un tub de frens connectat a la mateixa roda, bye! c’est fini i vam estar tot el matí de diumenge i part de la vesprada (tu fixa’t, si dinàrem a les 16h, doncs fins les 16h veient com arreglaven el cotxe). Però… dins del fred i el vent que baixava la temperatura fins uns -30, -33 (es diu ràpid, se sent ràpid també i… és dolorós! avui tinc la ressaca del fred, que és una congestió, tos, afonia!!!!! (càstig per a mi) que només em demana que llit i calentets) l’aventura va ser bonica. A vora del llac Megantic, amb el seu espectacular observatori (Astrolab) 3 pobles: Woburn, La Patrie (la grande, no on vivim) i Notre Dame des Bois. Gent simpàtica i molt acollidora, un agent del CAA (assegurança estil RAC) que es va oferir trucar un amic seu per assegurar-nos que podríem tornar a Mont-real el mateix diumenge amb el cotxe (estàvem a més de 250 km i era diumenge, per tant, mecànics tancats i ell només ens deia que es podia portar a reparar dilluns. Ens tocava, teòricament, tornar a Sherbrooke amb bus (o com poguérem) i des d’allà autobús fins a Mont-real). Per sort!, el seu amic mecànic va obrir per a nosaltres i ens va arreglar tots els desperfectes i només ens cobrava 20 dòlars. Li vam donar molt més. Roda punxada i després frens oxidats… ui ui ui, tornem al mecànic. Quin mecànic, era literalment un doble d’Albert Pla. Sort que, després de dir-li-ho, com que no sabia qui era el senyor Pla, s’ho va agafar bé. Però és que feia una gràcia. Des de la gite “sous un ciel étoilé” i l’àvia amfitriona amb la seua neteta Maëva tan bonica fins al mecànic arribàrem amagats al remolc, dins de la nostra Montaneta. Quan vam arribar chez le mechanicien, aquest va obrir i va començar a parlar un francès ben ben enrevessat amb Joan. Jajajaja resposta típica de Joan quan es troba amb algun d’aquests xerraires francòfons imparables: “Moi ne parler français”. Molt mono sí, però Joan, ves posant-te ja les piles.🙂 Amb amor. “Me aussi”. El viatge fins a Cantons de l’Est… jo vaig gaudir amb l’spotify unlimited i els paisatges coberts de blanc. Neu verge i mes neu i més neu al llarg dels 250 km que separen La Petite Patrie de La Patrie de Cantons de l’Est. Ja no es notaven els clots de l’asfalt gràcies a la finalitat amaga-el-que-no-convé de la neu. Pins i més pins, pistes d’esquí a les muntanyes Gosford, Orford, Bromont de vora o una mica sobrepassats els 1000m d’alçada. Molt bonic i muntanyes pertot arreu, paisatge molt variat i no gens pla ni avorrit. Els braços dels pins abraçant el turista gràcies al pes de la neu ens donaven la benvinguda a la regió francòfona més a la vora de Vermont i Maine: Les cantons de l’Est. A mi m’encanta aquesta regió i la seua continuació al sud, Vermont (nom que ve del francès “verts monts” – muntanyes verdes). Preciós, a més m’encanta l’etimologia i la forma resultant. Viatge molt bé, parada indiscutible al Tim Hortons (com era d’esperar, tots els seus treballadors amb uns quilets de més i manca de “running”, “jogging” o “footing”, com ho vulgues dir) i finalment, arribada a la gite a les 15.15 de la vesprada. Lise i Maëva ja ens esperaven. Quina il·lusió agafar un bebé entre les mans… Laia, COM ET TROBE A FALTAR! Vingueu ja a vore’ns! Entrem a la nostra cabanya (Le Balancier) que no es troba “barré” sino, que allà, és tot ben obert i amb infiníssima confiança (això sí que és qualitat de vida) i recobrem forces i calentor allà dins. Marxem a dinar/sopar al súper autèntic motel Saint Arnold a la població de Saint August (a Québec hi ha tot l santoral en poblacions) amb la cambrera de les celles de velcro, però que simpàtica! Quin humor tu, amb el que està coent-se (o congelant-se) allà fora. Arribem al parc natural del llac Megantic. Espectacular. 7,5 dòlars l’entrada per cap més quasi 10 pel lloguer de raquetes. Les agafem, sí no, finalment les agafem seguint el consell de la treballadora Dora l’exploradora del parc, però veiem que realment no calien. One timada more.🙂 El camí és preciós, molt poc il·luminat i el cel està ben ben ras per veure el màxim d’estreles pussipla. IMG_1688IMG_1689IMG_1691 IMG_1692 IMG_1693 IMG_1694 A les 21h comença l’espectacle i la por per eixir al carrer. Fa vent i la sensació baixa més dels -30. Els guies del parc, que pareix que marxen de safari, ens expliquen apassionats com augmenta la contaminació lumínica un 6% cada any. Ens mostren fotos i un documental de fa 11 anys sobre la creació de l’univers: el Big Ben. La música, tendència característica dels quebequesos, fa honor als seus estimats quatre vingts dix (90) i a la seua manera de fer. Què tindran els 90 que els demés no veiem, però que tan han marcat i continuen sent el patró de l’estil dels quebequesos? I’m wondering since que arribàrem in the first place. IMG_1695IMG_1697 IMG_1698 IMG_1427 4 telescopis però veiérem més de 4 coses: l’estel més brillant de la galàxia, Sírius. Encantada de conéixer-te, no tenia ni idea de què era de tu ni a què et dedicaves. http://ca.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADrius La lluna… espectacular, pareixia una figura 3D, però no, era ella de veritat. Cràters a dalt i a la dreta… simply amazing! molt a prop! La nebulosa verda no sé què, impressionant. Veure el verd i totes les estreles formant-se al voltant (o ja formades) i a no sé quants milers d’anys llum. És molt increïble ser capaços de veure tot això. Finalment, les Plèiades http://ca.wikipedia.org/wiki/Pl%C3%A8iades_(astronomia). Vam aprendre que les estreles blaves, són les més calentes i, per contra, les roges, les més fredes. Qui ho diria, eh? Un viatge ben bonic i amb gent ben bonica i acollidora. 3 catalans i una valenciana on the road i ens enteníem, no va vindre cap intèrpret per traduir res! Jo no vaig exercir la meua feina tampoc! IMG_1704IMG_1673 IMG_1700

IMG_1705IMG_1701 IMG_1702 Molt bona nit i que la couldina faça el seu camí! Bisousssss