Fantasia

8 de març 2015. Em pose a treballar en diumenge, aprofite que Joan ha d’anar a la frontera a renovar el visat et moi, em quede treballant a casa. Em ve música clàssica al cap, una cançó de quan era xicoteta i immediatament em ve a la ment una imatge que feia temps que no veia: xampinyonets i xinets ballant. Què és? Fantasia de DIsney. Visca la tecnologia que em fa recuperar aquests moments amb l’ajuda de 4 tecles i un clic.

He fet un viatge virtual als records. Aquesta vesprada he anat dels 4 anys amb Fantasia, (que he aprés que l’obra és de Tchaikovsky i es diu Dansa xinesa i forma part de la suite El Trencanous (opus 71a).

Que bonic. Escolte amb curiositats tots els intruments, com es diu aquella trompeta que pareix que porte sordina i que recorde al xarleston i a collars de perles i pel·lis en blanc i negre? Gran pàgina de la Philarmonia britànica.

Radicalment, he ensopegat amb un article de la Nova York a principis dels 90 i he tornat als meus 90, és a dir, els 90 electrònics que conec, que serien a partir del 96 quan tenia 10 anys i he recordat Moby, Milk Inc. i “lo” poc d’electrònica que coneixia amb aquella curta edat i la nul·la vida (nocturna) que portava a les esquenes.

Barracuda – Drug Fits Your Face

Finalment he tornat als 28 actuals amb la banda sonora d’una pel·li súper interessant i quebequesa recent que vaig anar a veure aquesta setmana amb el súper abonament del cinéma du Parc que em vaig “crompar”. La pel·li va d’una jueva hassid que viu avorrida la vida tradicional en el cos d’una dona activa, imaginativa i inquieta, Meira i un fi quebequès que acaba de perdre el seu pare i busca un sentit més metafísic a la vida materialista (més que Meira, segur) que porta, Félix. Els dos són veïns del Mile End i a la pel·li ixen carrerons i cantonades que ja puc dir que em conec! La pel·li porta el nom dels seus protagonistes.

I ara, Pau amb Oli i Sal, una cançó preciosa d’un grup desconegut fins ara, Blaumut. I el vídeo, un lloc preciós a 5854.892 quilòmetres d’ací. Ma casa.

Deixa un comentari

