Depuis LA CHINE!! 中

15 octubre 2015

Tampoc tinc tanta son, però no puc estar asseguda ja més hores.

M’encanten els taulers, els senyals, els taxis i la cara d’innocent de la gent, Ja sóc al “shuttle” que em porta a l’hostal i, pareix que trigarem una estoneta a arribar perquè pareix que siga l’hora punta (o potser ací sempre és així).

L’aeroport és súper gran, ha sigut molt fàcil entrar, només han mirat el passaport i res de preguntes ni fotos, ni registrar les empremtes digitals. A cas els Estats Units of America són més dictatorials que ací? Ai! Són tan graciosos els cartells de l’autopista, només entenc “Airport Expressway”, els números i la paraula “Exit”. Que canya, no m’ho puc creure que estiga ací!

Quin vol més súper guai! Per un moment ja em donava igual seguir allà dalt volant durant hores i hores rodant i sobrevolant quilòmetres a quilòmetres de distància.

Home, potser el jet lag sí que es va notant. No tinc força en la mà, no sé quantes hores porte d’ací cap allà ni em puc creure el lloc on sóc. (Em fa mal el cul).

El vol ha sigut prou autèntic (el de Detroit a ací vull dir). Mont-real cap a Detroit no ha estat malament tampoc. M’ha tocat seure al costat d’un músic, molt viatger i un increïble bilingüe mont-realenc que es conservava molt bé per als llargs 40 que devia tindre. Fins i tot m’ha parlat una mica de xinès i d’Spanish! Molt bona oïda!

Mama!! Un Citroën AX! Com el que teníem!! O era BX? Sí, era BX, és veritat, però gris i amb l’aleret i tot es pareix molt!

He anat dormint, la segona hora al primer dels vols i també un parell d’hores (o quatre?) al vol llarg.

Un segon, seguisc després que ja es van veient edificis guais. […] Bueno, ja no.

Vaig en tirants, corre a muntó d’aire calent, així que de fred, nothing at all. COM MOLA!

Business District a la meua dreta il me semble. Una estàtua de la mami panda i el fill panda en una de les entrades de la ciutat. Taxis molt decorats, Sí que viu gent ací mare meua! Tot és gran i ample i hi ha molts edificis altots (habitatges Carlos, no oficines). Ara sí, passem l’eixida del 3rd Ring, això és el centre centre. Wow, el cel és gris, els cotxes són grisos, els edificis també i la carretera ( i les voreres, clar, com quasi sempre). Ostres, estic a sota del núvol de contaminació, INCREDIBOL!

Let’s go! Ara sí, eixim de l’autopista i toma ya, JAM JAM a l’avinguda de l’entrada. Els cotxes ens avancen per la dreta. Com va això ací? Ostres, hi ha pins enmig d’aquest bulevard que es troba en “pleno centre” com diria mon pare. Jajaja guapo!

Ui, pareix que tenen molt mocs aquests xinets…

IMG_7940

Primera lliço de xinès: Com dir Xina en xinès?

 

16 octubre 2015

00:00 

HELLO AGAIN FROM THE HOSTEL!
Ho faré breu perquè fa més d’un dia que no dorc en un llit, de forma totalment horitzontal.

A l’hostal són molt simpàtics, en realitat és un ambient molt western. Com que quan he arribat estava a soletes, no sabia què fer, me n’he anat a parlar amb dos que pareixia que ja portaven més dies per ací. La xica era una mica flipadeta, però el xic era molt majo. Els he comentat que acabava d’arribar i el portugués, el xic, m’ha convidat a anar amb ells al mercat de la seda. Ell (Paulo, de Lisboa) i un amic seu anglès (Busten o un nom així paregut). Quan m’ho han dit, he pensat “quina bona pinta!” però el mercat era al final un “mall” de roba, maletes, bijuteries de marca la cabra. Molt fake tot. Ara, les demostracions eren el millor, quasi trencaven les maletes per demostrar que el “Made in China” és indestructible. Quin arrosset més bo he sopat i que barat!

El metro mola: nou i molt ràpid i només costa 3 yuans (60 cèntims de dòlar canadenc). Bé, demà aniré al centre i m’informaré sobre la muralla per anar-la a visitar i també preguntar sobre Datong.

Tinc molta son. Molt bona nit des de l’est. Bisous.

Deixa un comentari

