6-hour bus to Datong

18 d’octubre de 2015

Liuliqiao: vol dir “autobús de llarga distància” cap a Datong!

M’ENCANTA COM S’ESCRIU DATONG! “Da” és dels pocs signes que he aprés.

HELLO!

Estació de bus.

IMG_8215 IMG_8216 IMG_8217

Últim esmorzaret a Pequín súper bo i súper autèntic – Estació de bus al sud-oest de Pequín (a fer la hand)

No sé si sóc paranoica, però hi ha un xinet vinga mirar l’quipatge que porte i m’he posat a vigilar amb els 5 sentits. He agafat la bossa amb forçá en adonar-me’n i m’ha mirat fixament dues vegades, no, tres. El tio no porta equipatge i va caminant d’ací cap allà vinga mirar a tot el món. No és una mica sospitós?? Canvie l’equipatge de lloc i bé que s’amorra ben a prop d’on estic. Ei, a mi no en tragues les dents així! Quina cara de rabiós! Una mica més i m’alce i li dic alguna cosa.

Ai, el bus, que l’anuncien!!

La nota que m’han fet a l’hostal ha sigut imprescindible, perquè ací ningú no parla anglès.

FullSizeRender (1)

De fet, només sé quin és pels números, perquè la destinació està en la llengua local, però puc anar comparant els simbolets del meu bitllet imprés amb els que apareixen en pantalla.

FullSizeRender

Ara ja se m’ha passat un poc la preocupació per l’equipatge. És que clar, com que en u dia em van voler timar dues vegades, desconfie segons amb qui.

Ja estic al bus! Finalment, he deixat l’equipatge al maleter del bus i, com que només deixen passar als que tenen bitllets, no crec que ningú vaja a emportar-se el meu equipatge. De fet, els passatgers pareixen molt normals. He pujat i no sabia si els seients venien assignats amb el bitllet, pareixc que sí. però encara que són números i això sí que ho sé llegir, no he acabat d’entendre molt bé l’organització. Tinc el número 1434, però al bus hi ha un número 14 i un altre 34. El meu company de voyage mut m’ha assenyalat que seiera on sóc. Quina llàstima no poder-nos comunicar! Ara esgotaré les frases “Com estas?” i per l’estil que apareixen a la guia.🙂

IMG_8252 IMG_8260 IMG_8264

Part de la muralla Badaling des del bus

Ostres! Ahir, durant el meu període d’aïllament dels English de l’hostal, quan ja em vaig decidir de baoxar al carrer a picar alguna cosa, vaig escoltar que arribava una parella de Mont-real i, en sentir-ho em vaig posar súper feliç i vaig dir per les escales, sense veure exactament amb qui parlava “Oh Montreal, I live there!”. Que monos, després de sopar, mentre feia temps al bar de l’hostal per… per a res, perquè estic de vacances i no cal fer res tota l’estona, em preguntaren si estava sola i si volia anar amb ells. M’encanta el positivisme que portaven a sobre! Feren un facetime amb els pares d’ella, em presentaren😉 molà molt i els comentaven que 13 hores de vol directe des de Mont-real se’ls havia passat volant. Només un quebequès podria ser sempre tan positiu! I comparaven la contaminació de Pequín amb els pitjors carrers de Mont-real: Sainte Catherine, Saint Laurent. Ja ja jaaaa. ja els agradaria als xinesos tindre una mica d’aquesta pols!

Aquesta nit, com l’anterior, he dormit poquíssim, només 4 hores i, a més, una sub… de l’habitació tenia el mòbil a l’armari vinga sonar-li i no es despertava ni a la de 3, ni a la de 50000 per apagar-lo. Ha començat a sonar-li l’alarma a les 5 o a les 6 del matí… Jo m’he enfadat bastant perquè portava des de les 4.30 desperta, escoltant com els borratxets entraven i eixien de l’habitació. Com que m’he fartat de compartir, per a aquesta nit i demà a Datong, m’he agafat una chambre individuelle for me alone! Quin luxe! 14 CAD en total les 2 nits, impressionant! Just està al costat de l’estació de tren, aixi que em va perfecte per al dimarts per anar a Pingyao i, com que he d’anar a les grutes de Yungang també. m’hauré de moure amb taxi o bus, doncs ja em donava una mica igual estar al centre o no de la ciutat (ciutat o poble, espere que més xicotet i net que Pequín bitte!)

Crec que també voldré estar en una habitació soleta després. Hi ha gent molt guai i interessant, però també capullos i borratxos que fan molt de soroll. Ja aniré veient. De moment Couchsurfing està parat perquè no he pogut accedir a la pàgina. Ai Xina, que curiós!

Per cert, just avui que és el dia que marxe de Pequín, és el dia que menys boira fa. Cel blau, tu! Així canvia tot! De tota manera, encara que sí que hi ha molt a veure ací. i envidentment no he fet ni la meitat, ja tinc ganes d’anar-me’n una mica més endins, a ciutats més xicotetes, a veyre la zona rural mentre viatge en bus.

Oh! Ja eixim! Wow, crec que posaran pel·li i tot, quina emoció!

M’encanta. Estic completament sola (vull dir, sóc l’única estrangera) en tota l’estació. Com mola!

Come on, let’s go!!

Per cert, ací estem a 17 ºC i a Mont-real a -1 ºC. Ahir parlava amb Joan i em deia que ja havia nevat. Crazy! Molt prompte cette année !

Bé, vaig a llegir i a dormir! Bonne nuit ! (mmmm porte mandarinetes de l’estació… mmmmm a vore com estan de bones ací!)

Bye Pekineta griseta!!

****

14.00

Oh, parem a posar gasolina. Wie süß!

Oh la la! Ja este arribant a Datong! Finalment… 6 hores de bus i m’acabe d’adonar que les claus del cadenas (dels, de fet) estan dins de la motxilla. Ole!! Però crec que té uns 5 cm de marge per obrir-se, així que potser les puc recuperar perquè si no, comencem bé!

Molt xulo el voyage però estic relament fatiguée. Em ploren els ullets. Els xinets em miren però no em parlen, em senc una mica com els hassidis. Quines ganes d’arribar a l’hotel ja!

 

Això sí que és autèntic!

C’est 8 heure et demi et je suis déjà dans mon lit … Mais je ne peux plus rester reveillée. Il faut que je dorme vraiment, un petit bout.

Oh my God, what a city!

Datong’s skyline

He baixat per sopar alguna cosa ràpid i he deicit que podia anar directament a una botiga “dels xinos” (ja ja ja) i sopar alguna cosa que sàpiga identificar visualment i que porte una etiqueta amb preu, “a lo fàcil” que estic molt cansada. However, veient que els cacauets estaven caducats, he decidit que compraria només aigua. I just, quan he eixit de la botigaem trobe un lloc “amb molt bona pinta” relativament, tenint en compte on estic. I guai, molt paregut al baret on esmorzava a Pequín. Autèntic, ple de locals. M’encanta, tots parlen i riuen uns amb els altres, pareix que es coneguen tots, quanta interacció física i molt decibels! M’agrada que siguen tan propers (Propers entre ells perquè a mi m’ignoren. Ni em miren per veure com faig el ridícul cada vegada que agafe els palets).

bon, me’n vaig a llegur una mica sobre què hi ha a fer en aquesta gra ciutat I A MOMIR!!

Per cert, estic molt orgullosa perquè avui m’han volgut timar i… ME N’HE ADONAT, que ja és el primer pas.

En baixar del bus cap a Datong, els taxistes han baixat del seu respectiu cotxe correns, han llençat la burilla i vinga, a buscar clientela. Jo he pensat “Oh la la, jo sóc el target perfecte” però només ha vingut un a agobiar.

M’ha dit 60, li he dit 30 i molt enfadat ha acceptat porter-me per 40.

Al cap de cinc minuts m’ha fet canviar de taxi per anar amb més gent i no fer el viatge només per mi, però ha sigut molt correcte. El seu amic taxista, de cara més simpàtica i fumador al volant, em volia portar demà a les grutes de Yungang per 150 yuan. Jaja com m’he rigut! Tot això m’ho anava dient una amiga seua que parlava anglès per telèfon. I jo, que portava la guia a la mà, anava contrastant preus i els he dit que per 2 yuan podia fer exactament el mateix amb bus.

Ai, m’he sentit tan orgullosa. Després a l’hotel. (De l’hotel no cal ni que en parlem…) Un xinès amb molt bon anglès, encara que amb massa recurrència del you know i amb pinganillo (que profi) ens volia vendre a les gavatxetes i als belgues que hi havia a la recepció el temple penjant i les grutes per 100. Li he dit que no, però després he pensat que la ciutat no oferia molt més i, potser, anant amb algú (taxi o tour) seria la millor manera per poder arribar als dos llocs (perquè estan lluntet un de l’altre).

My room (amb la cortina que no tapa res si no la lligues al mànec de la porta amb el fil de la mateixa cortina desfilassada…) – El súper matalàs duret duret

Let’s see tomorrow.

Sinó faré les grutes de dalt a baix. I dimarts a les 8 del matí cap a Pingyao! Quines ganes!!!

Vaig a mirar hotels… Bonne nuit!

Deixa un comentari

