Grutes de Yungang 云冈石窟

Datong (en xinès: 大同市, pinyin: Dàtóngshì, coneguda com la ciutat del fènix i el carbó “煤都” 和 凤凰城”) is a prefecture-level city in northern Shanxi province (Shanxi significa a l’oest de les muntanyes, fent referència a les muntanyes Taihang), People’s Republic of China, located in a basin at an elevation of 1,040 metres (3,410 ft) and bordering Inner Mongolia to the north and west and Hebei to the east.

Interesting!

Per això feia tan fred, maintenant je comprends !

IMG_8302shaanxi

Datong, dilluns 19 d’octubre de 2015

No està tan malament la dutxa finalment. Han netejat al matí, es nota.

IMG_8439

(entrada al súper lavabo)

Gott sei Dank!

Han sonat les campanes mentre em dutxava, molt joyful!

 

Ara aniré a menjar alguna cosa (a veure si em trobe les francesetes [pobretes, que assustadetes estaven] o la parella belga perquè anit no vaig saber on ni com trobar l’autobús. M’he baixat una aplicació, diccionari bilingüe I fonètic angles-xinès; està súper bé! D’ací fins que arribe a Shanghai, crec que em farà falta.

 

Molts bisous, tinc gana!

Ale, bonne journée bouddhiste!

 

Una cosa… L’aigua de la Xina fa el monyo més llis?

IMG_8304

Acaba de vindre a l’habitació (m’ha fet il·lusió que em vingueren a visitar) el del pinganillo d’ahir. Diu que hi ha 2 Spanish baix que volen fer el tour (tant de bo foren Catalans o valencians!) això vol dir que podré anar al Temple penjant, però també que em deixaré uns quants yuans més. Nevermind, ara estic ací I s’ha de veure.

 

** A la nit

 

QUINA JOURNÉE MÉS COMPLÈTE!

Finalment hem fet el tour amb CITS (l’Halcon Viajes xinès) I ha molat! D’on havien de ser?: De Barcelona!

IMG_8353

Les grutes de Yungang són increïbles, no m’esperava que m’impressionaren tant, ni que foren tan extenses ni tan ben conservades.

El temple penjant, quina il·lusió haver-hi anat i veure-ho amb els meus propis ulls! Encara que no s’hi podia pujar perquè cauen roques iet pots fer mal si estàs allà dalt. Com deia el cartel Scenery is beautiful but safety is more important. M’agrada, sí, així doncs apliqueu-ho a tot, perquè deveu tindre els pulmonets…

 

Bé, me’n vaig a dormir. He canviat el bitllet per un hard seat, ja que no dormiré durant el dia anant a Pingyao. 7 horetes de tren! Que guai, tinc ganes de poblet, Pingyao here we come (we, no, I, però queda més bé en plural!)

 

Per cert, el xinet del tour també me la volia pegar abans… em deia que el tour valia 20 yuans més perquè érem pocs. Sí home! No quedàrem així tu I jo anit. Així que res, no te’ls done. Ara a la nit ens ha portat als catalanets i a mi a les muralles del centre I ostres, Datong podria estar tan bé! Quina llàstima que estiga tan gris, tan contaminat i tan deixat.

IMG_8425

 

 

Deixa un comentari

