Xi’an 西安

22 d’octubre de 2015

Bonjour!

Fa quasi 5 hores que estic desperta. Per què? Me’n vaig anar a dormir ben prompte i en aquest viatge pareix que només puga dormir seguides 6 hores. Mais bon, ara mateix he eixit ja de Pingyao i estic anant amb l’homòleg xinès de l’AVE cap a Xi’an. Que guai. En tres horetes arribe! Anem a 250 km/h. Avui faré una volteta per la ciutat i demà a Terracota. Quines ganes! Ara aprofitaré a l’estació també per comprar-me el bitllet de tren cap a Shanghai per trobar-me amb Joan per fi, dilluns!

Tornant a Pingyao, aquest matí havia de deixar la clau de l’habitació (el cadenat més ben dit) a algú abans d’anar-me’n. Així que baixe i em trobe el gos i em feia una por que començara a les 6 del matí a lladrar… a més, m’anava seguint i la porta d’eixida estava tancadeta, així que algú m’havia d’obrir unbedingt. Com que el gos no lladrava, he hagut de picar a la finestra, he despertat el propietari, súper mono amb el pijameta m’ha acompanyat a la porta i m’ha obert amb un somnolent i simpàtic báibái.

Oh, fora fa 13 graus, però pareix que faça 2. Estem alts i jo estic molt poc mentalitzada. A vore si passa algú oferint fruita o menjaret bo, perquè pensava que a l’estació de Pingyao hi hauria botigueta i no, i els bars pel camí estaven ben pocs oberts, així que encara no he esmorzat.

Avui em faré (em faran perquè ací cuinar, es cuina poc en general) un bon dinarot. Estic anant de regions més brutes i pobres a ciutats més netes i riques. A Pingyao ja es notava, en comparació amb Datong o Pequín. M’imagine que Xi’an deu estar “all ready for tourism” i després Shanghai deu paréixer’s molt a grans ciutats occidents. Voyons voir.

Bon, à toute !IMG_9760

Tinc al costat un xinet que no em deixava dormir, em preguntava on vaig i d’on vinc. Sort que el tinc al costat perquè per demanar alguna cosa per menjar, ell ha hagut d’intervindre perquè ens entenguérem. És més bo, m’ha donat te i tot. És molt simpàtic, se’n va a fer negocis a la ciutat on vivia Alicia i vola des de Xi’an. Es diu Jamboree o una cosa així, molt graciós.

Diu que la seua novia de la universitat també es deia Maria i té una filla ja, mare meua, i pareix súper jove. Ací van ràpid!

Ja només queda mitja hora per arribar!!!

Deixa un comentari

