Xi’an III 西安

24 d’octubre de 2015

8:18

24! 24! 24!

Està plovent des d’ahir de vesprada. Fa dia de quedar-se al llit, descobrint nova música. Mola molt. Relax total. Potser així el carrer es buida un poquet de gent, no?

He canviat de companyes d’habitació. Fa 2 dies quan vaig arribar a Xi’an, hi havia una xiqueta que parlava molt bé l’anglès i sa mare em parlava xinès tota l’estona per donar-me consells com abriga’t que fa fred, m’encenia el llum i l’altra que hi havia era una dona d’uns 30 llargs o 40 curts que també parlava molt bé anglès.

Ara estic amb dues xinetes, una fa una mica de soroll, acaba d’entrar ara a les 8 del matí i l’altra és la del go go, sí que parla una mica d’anglès; anit va ser simpàtica quan va arribar a l’habitació em preguntava d’on era i jo Shibaya (Spain en xinès) i ella és d’ací, però té trets de Mongòlia; potser és d’allà (això ja no m’ho va dir).

I continuava plovent… Ací tenen rentadores, estaria bé posar-ne una… d’ací una estoneta m’active. El Discover Weekly d’Spotify les està encertant, nous grups: Bokka, Stubborn Heart, Young Fathers i els súper U.N.K.L.E. –

 

Hello 14:54 com que he esmorzat tard, també dinaré tard.

Avui he intentat anar a visitar el museu, pensant igual que els 6 milions d’habitants de Xi’an. Quin riure, he arribat i deia que no venien ja més entrades per al matí, hi havia una cua ben bona, però, no sé com, m’he posat darrere d’uns xinesos i ens hem colat no sé com i hem aconseguit comprar una entrada PER AL MATÍ!!! Tinc els peus… Un altre massatget no estaria malament… El museu tenia 3 galeries, plenes de xinos, com sempre, i de troballes before Christ. Jo més que mirar el que oferia el museu en un principi, contemplava la compulsivitat de 99,9 % dels xinesos (el  0,1% és perquè anaven en parella) per fer fotos (bastant malament, desenfocades, amb el trencall d’un vidre pel mig) A TOT! Jo em quedava en segona (o tercera) fila per poder-ho veure tot. Després, no sé si és perquè ja t’hi vas acostumant, pareixia que estiguera una míííííca més buit (molt més ple que la mitjana d’un museu en agost a Barcelona).

Quan he acabat, m’he assegut com una vella i he seguit contemplant. La gent venia en família, avis, néts, carros… i sobretot mòbils rajola: l’iPhone 6, Samsung i Huawei triomfen.

Quan m’he recuperat una mica de la xinitis i he intentat donar-li la volta a tot (al cap i a la fi és el seu país i ells viuen així i ningú no té culpa que siguen tants, més ara, amb la reducció del nombre de fills) he agafat el metro de la TV Tower: el nom de la parada mola: Huizhanzhongxin.

Quina “platerà” m’ha posat, necessite aire!

Last night alone, molt guai!

Me’n vaig a dormir, VERY HAPPY i demà ja diré més.

 

Gute Nacht!

IMG_8838!  IMG_8845 IMG_8851 IMG_8862 IMG_8878 IMG_8870 IMG_8864 IMG_8889 IMG_8874

Deixa un comentari

