Bye Ísland!

29 de setembre de 2016

Com diuen The Doors “This is the End…” i ha estat TOT molt bé. Per rematar-ho, la cirereta ha sigut poder veure aurores boreals durant 2 nits seguides, amb el cel clar, ple d’estreletes que, per moments, pareixia que les tingueres a cop de mà.

Crec que ja sabem on dormim avui. Després del desengany ahir al llac a prop de Dingvellir, on, en un principi, crèiem ser els únics que havien trobat un lloc perfecte per veure aurores i NO, al cap d’unes hores teníem com a veïns (veïns bastant antipàtics, per cert), uns escandinaus amb una furgoneta que pareixia extreta de la pel·li The Royal Tennenbaums. A l’altre costat, poc més tard, van arribar uns forofos paparazzis del cel amb un gran aparell: el mòbil.

Doncs, finalment, vam deixar aquell lloc no tan insòlit finalment per anar cap al càmping de Dingvellir que, per 2 minuts, no ens ha eixit de franc. Vam veure aurores a les 20.00, fent-se de nit, encara al llac i a les 23h llargues conduint direcció al càmping i des d’allà. Que fort de veres! Quina sensació i quin fred!

Aquesta nit ha estat ben ficada en graus negatius, ha sigut dura, el fred ens ha calat i els meus peuets sensiblets estaven massa fresquets al matí. M’he despertat mooooltes vegades, pobrets! Ja queda poc per patir menys fred… Mai pensava que diria això, però, potser a Mont-real quan arribem tindrem calor en comparació a ací!

Ara estem direcció Grundavik, hem passat un “free campsite” a Strandarkirja (la platja de l’església, tot és església ací!). Curiós! El lloc era xulíssim, així hippy surfer i és gratis! Com pot ser això? Tenia dutxes, lavabos i estava just mirant a la platja! Bé… i ara diré la veritat (quina vergonya!) hem decidit d’anar al Blue Lagoon! sí… Tenim unes ganes de banyar-nos amb aigüeta calenteta i rentar-nos bé, amb sabó TOT TOT TOT… El meu monyet i el que li ha crescut a Joan en dues setmanes també! NECESSITA XAMPÚ! Fa molt que no m’ensabone el cabell… fa vergonya dir des de quan… Pista: Stanafell. Imagine…! Sort que amb el gorret i les caputxes es dissimula… I després, cap a la punta de l’illa, anirem al lloc que vam veure a la revista de l’avió: Valahnúkur!

En 24h ja estarem deixant el cotxe a l’aeroport. Així que a disfrutar l’últim dia! I a vore si aquesta nit també tenim sort (fa solet! 3 dies sense ploure!) i veiem auroretes boniques, les “llums del nord” al cel.